Bilgi Bankası

Kuruyemiş Tüketmenin Faydaları

Kuruyemişler yağlı tohumlar olup pek çok vitamin , minerali protein ve karbonhidrat bakımından zengindir. Ülkemizde üretilen ve tüketimi yüksek oranda rağbet gören kuruyemişler fındık, yer fıstığı, ceviz, ay çekirdeği, badem, leblebi, kabak çekirdeği, kaju ve meyve çekirdekleridir. Bu kuruyemişler tek başına tüketilmesinin yanında, pek çok tatlının yapımında kullanılması bakımındanTürk mutfağında önemli bir yer tutar. Örneğin Türk mutfağının dünyaca bilinen lezzeti baklava ceviz, fındık ya da fıstık olmadan düşünülemez.

Kuruyemişlerin Besin Değerleri

Kuruyemiş türlerinin her biri farklı besin değerlerine sahip olmakla beraber tamamının karbonhidrat,

Devamını Oku
Dut Kurusunun Faydaları

Dut Kurusunun Faydaları

Dut kurusu, dutun özel tekniklerle kurutulması ile elde edilen ve yüzyıllardır Türk mutfağında yer etmiş olan lezzetlerden biridir. Türk mutfağında dut kurusunun özel bir yer tutmasının nedeni damaklarda yer etmiş lezzetinin yanında insan sağlığına pek çok faydası olmasıdır.

Dut Kurusunun Besin Değerleri

Dur kurusu enerji ve besin gruplarına duyulan günlük ihtiyacın karşılanmasına yardımcı olur. Yüksek miktarda ihtiva ettiği besin grupları; karbonhidrat, protein, yağ, lif, vitamin ve minerallerdir. Bu besin grupları sistemlerin çalışması için gerekli olan ve günlük olarak tüketimi zorunlu besin gruplarıdır.

Devamını Oku

Kuru Üzümün Faydaları

Kuru üzüm, yaş üzümün özel tekniklerle kurutulması ile elde edilen ve Türk mutfağında özel bir yer tutan bir besindir. Tek başına tüketilebileceği gibi kek, kurabiye vb. tatlılara katılarak da tüketilebilir. Günlük olarak tüketilen kuru üzüm enerji  ve besin gruplarına olan ihtiyacın karşılanmasına yardımcı olarak halsizlik, yorgunluk gibi sorunların önüne geçer. Bunun yanında zengin besin içeriği ile sağlığa pek çok faydası bulunur.

Kuru Üzümün Besin Değerleri

25 gram kuru üzüm yaklaşık 75 kalori olup içeriğinde karbonhidrat,

Devamını Oku
Keçiboynuzunun Sağlığa Faydaları

Baklagiller familyasından bir ağaç ve onun meyvesinin adı olan keçiboynuzu kurutularak saklanıp tüketilen bir besindir. Enerji ve besin gruplarına duyulan günlük ihtiyacın karşılanmasına yardımcı olan keçiboynuzunun sağlığa pek çok faydası bulunur.

Keçiboynuzunun Besin Değerleri

İçeriğinin %35’i karbonhidrat olan keçiboynuzu bunun yanı sıra protein, yağ, lif, mineral ve vitaminler bakımından zengindir. Bu besin gruplarının vücutta hayati işlevleri ve sağlığa faydaları bulunur.

Karbonhidrat; insan vücudunun temel enerji kaynağıdır, Pek çok doku ve organın yapısına katılır.

Devamını Oku
Kuru İncirin Sağlığa Faydaları

İncirin özel tekniklerle kurutulması ile elde edilen kuru incir yüzyıllardır sofralarımızda yer tutan lezzetlerden biri. Doğal bir enerji kaynağı ve tatlandırıcı olan kuru incirin sofralarımızda geniş yer tutmasının nedeni sevilen lezzetinin yanında insan sağlığına pek çok faydası olmasıdır.

Kuru İncirin Besin Değerleri

Kuru incir günlük tüketimde enerjiye ve besin gruplarına duyulan ihtiyacın karşılanmasına yardımcı olur. Bir adet kuru incirin kalori değeri yaklaşık 50 kcal iken içerdiği besin grupları; protein, bol miktarda vitamin ve minerallerdir.

Devamını Oku
İğdenin Sağlığa Faydaları

Ülkemizde yoğunlukla İç Anadolu Bölgesi’nde üretilmekte olan iğde kurutularak tüketilir ve sağlığa pek çok faydası bulunur. Enerji ve besin gruplarına duyulan günlük ihtiyacın karşılanmasına yarımcı olmasının yanı sıra lezzeti ile de damaklarda yer etmiştir.

İğdenin Besin Değerleri

İğde günlük enerji ihtiyacının karşılanmasına yardımcı olarak halsizlik, yorgunluk gibi sorunların önüne geçer. İhtiva ettiği besin grupları; karbonhidrat, protein, yağ, lif, mineral ve vitaminlerdir. Bu besin gruplarının vücutta hayati işlevleri bulunur.

Karbonhidrat;

Devamını Oku
Kuru Kayısının Sağlığa Faydaları

Kayısının kurutulması ile elde edilen kuru kayısı ülkemizde yüksek miktarda üretilen ve yurt dışına ihraç edilen ürünlerden biridir. Kayısının Türk ve dünya mutfaklarında yüzyıllardır yer tutmuş olmasının nedeni damaklarda yer etmiş lezzetinin yanı sıra insan sağlığına sayısız faydası olmasıdır.

Kuru Kayısının Besin Değerleri

Toplam kalori değeri 100 gram için 113 kcal olan kuru kayısı karbonhidrat, protein, lif, çeşitli mineraller ve vitaminler içerir. Bu besin grupları insan hayatının devamlılığı için gerekli olup sağlığa pek çok olumlu etkisi bulunur.

Devamını Oku
Organik Beslenmenin Önemi

İnsan hayatının devamlılığını sağlayan temel gereksinimlerden biri olan beslenme binlerce yıl içinde çeşitli evrimlerden geçmiştir. Günümüze kadar her çağda ve coğrafyada farklılaşan beslenme alışkanlıkları gelişen gıda sanayisi ve globalleşen dünyada tek tipleşmeye başlamıştır. Organik besinlerin tüketiminden giderek uzaklaşılan günümüz dünyasında sanayi üretimi olan genellikle enerji değeri yüksek ancak besleyiciliği düşük besinler tüketilmektedir. Bu durum pek çok hastalığı beraberinde getirir.

Beslenme düzenininde organik ürünlerden çok sanayi üretimi besinleri tüketen bireylerde sıklıkla ortaya çıkan rahatsızlıklar;

Devamını Oku
Organik Bal ile Fabrikasyon Bal Farkı

Bilinen en eski tatlandırıcı olan bal, damaklarda yer etmiş lezzetini ile de mutfaklarda geniş yer tutar. Bunun yanında insan sağlığına da sayısız faydası olması bala olan talebi artırmaktadır. Hal böyle olunca az maliyetle daha fazla kar elde etmeyi amaçlayan bir kısım üreticiler çeşitli yöntemlere başvurarak piyasaya sahte bal sürmeye başlamışlardır. Sahte bal glikoz şurubundan üretilmekte olup insan sağlığına faydasından çok zararı bulunur. Bu nedenle organik bal ile fabrikasyon bal arasındaki farkları bilmek ve doğru bal seçimi yapmak insan sağlığı için ciddi önem taşır.

Devamını Oku
Pekmezin Faydaları

Pekmezin Faydaları

Pekmez binlerce yıldır Türk mutfağında önemli bir yer tutmaktadır. Rafine şekerin keşfedilmediği zamanlarda bal ile birlikte tatlandırıcı olarak pekmezin geçen zamana rağmen hala mutfaklarda geniş yer tutmasının üç temel nedeni vardır. Bunlar; sağlığa sayısız faydası olması, uzun kış aylarında bozulmaması ve damaklarda yer etmiş bir lezzete sahip olmasıdır. İlk Türklerde pekmezin esas yapılış amacı ise yazın tüketilen üzüm, incir, kiraz gibi meyvelerin kış aylarında depolanamamasına karşın pekmezin uzun süre bozulmadan tüketilmesidir. Bu sayede kışın ihtiyaç duyulan enerji ve ısının yanında besin gruplarına olan ihtiyacın karşılanması da sağlanmıştır.

Devamını Oku
TELEFON WHATSAPP
X