Kuruyemiş Tüketmenin Faydaları
Kuruyemiş Tüketmenin Faydaları

Kuruyemişler yağlı tohumlar olup pek çok vitamin , minerali protein ve karbonhidrat bakımından zengindir. Ülkemizde üretilen ve tüketimi yüksek oranda rağbet gören kuruyemişler fındık, yer fıstığı, ceviz, ay çekirdeği, badem, leblebi, kabak çekirdeği, kaju ve meyve çekirdekleridir. Bu kuruyemişler tek başına tüketilmesinin yanında, pek çok tatlının yapımında kullanılması bakımındanTürk mutfağında önemli bir yer tutar. Örneğin Türk mutfağının dünyaca bilinen lezzeti baklava ceviz, fındık ya da fıstık olmadan düşünülemez.

Kuruyemişlerin Besin Değerleri

Kuruyemiş türlerinin her biri farklı besin değerlerine sahip olmakla beraber tamamının karbonhidrat, protein, doymamış yağ, vitamin ve mineraller bakımından zengin olduğunu söyleyebiliriz. Bu besin grupları insan hayatının devamlılığı için mutlaka alınması gereken besinler olup günlük kuruyemiş tüketimi bu ihtiyacın karşılanmasına yardımcı olur. Besin gruplarının insan vücudundaki işlevleri ve faydaları;

Karbonhidrat; insan vücudunun temel enerji kaynağı olan karbonhidrat kolay ve hızlı sindieimi nedeniyle açlık durumunda vücudun ilk başvurduğu enerji kaynağıdır. Bunun yanında beynin ilk yakıtı olan karbonhidrat pek çok doku ve organın yapısına katılarak insan hayatının devamlılığını sağlar.

Protein; hücrelerin yapı taşını oluşturan protein insan sağlığı için hayati önem taşıyan bir besin grubudur. Enzimlerin yapısını oluşturan ve hormon üretimini sağlayan protein başta bağışıklık sstemi olmak üzere bütün sistemlerin düzgün çalışması için gereklidir.

Doymamış Yağlar; doymuş yağlar başta kalp ve damar yolu hastalıkları olmak üzere obezite, diyabet vb. pek çok hastalığı beraberinde getirirken kuruyemişlerin ihtiva ettiği doymamış yağlar insan sağlığına dosttur. Sindirimi kolaylaştırır, doku, organlar ve hormonların yapısına katılırlar. Düzenli ve ideal miktarda tüketimde kardiyovesküler hastalıklara yakalanma riskini azaltırlar.

Vitamin ve Mineraller; hücrelerin, doku ve organların, kemik ve kas sisteminin, enzimlerin, hormonların ve kanın yapısına katılaran vitamin ve mineraller insan hayatının devamlılığını için son derece önem taşır. Eksikliği durumunda ilk olarak halsizlik, yorgunluk, uykusuzluk gibi problemler baş göstermekle beraber uzun vadede eksiklikleri alzheimerdan kardiyovesküler hastalıklara kadar pek çok rahatsızlıklığı beraberinde getirir.

Kuruyemiş Tüketmenin Faydaları

Her bir kuruyemişin insan sağlığına sayısız faydası olmakla birlikte ortak ve genel faydalarından bahsetmek mümkündür. Bunlar;

Kalp dostudur; düzenli tüketimde kalbin ihtiyacı olan vitamin ve minerallerin karşılanmasına yardımcı olan kuruyemişler kalp ve damar yolu hastalıklarına yakalanma riskini azaltır. Bunun yanında LDL yani kötü kolestrol seviyesini düşürerek kalp sağlığını destekler.

Kan şekerini düzenler; özellikle ara öğünlerde tüketildiğinde kan şekeri ve açlık seviyesini kontrol altına alan kuruyemişler başta diyabet ve obezite olmak üzere bunlara bağlımlı olarak ortaya çıkan hastalıkların önüne geçer.

Enerji verir; sindirimi kolay ve hızlı olan kuruyemişler günlük enerji ihtiyacının karşılanmasına yardımcı olarak uykusuzluk, yorgunluk, halsizlik gibi şikayetlerin önüne geçer.

Sindirim sistemini düzenler; doymamış yağlar bakımından zengin olan kuruyemişler sindirimi kolaylaştırır, hazımsızlık, kabızlık gibi sindirim sistemi rahatsızlıklarının önüne geçer.

Bağışıklık sistemini güçlendirir; vitamin ve mineraller bakımından zengin olan kuruyemişler bağışıklık sistemini güçlendirir, hastalıklara karşı korur.

Saç sağlığını destekler; içerdiği doğal yağlar, vitamin ve mineraller sayesinde saça kaybettiği nemi ve yağı geri kazandıran kuruyemişler saç ve saç derisi hastalıklarının önüne geçer. Saça parlaklık katar, dökülmesini ve beyazlamasını engeller. Saçın daha hızlı ve sağlıklı uzamasına yardımcı olur.

Cilt sağlığını destekler; cildi yağdan ve kirden arındırmaya yardımcı olan kuruyemişler ihtiyacı olan nemi kazandırarak cilde esneklik katar, yaşlanma belirtilerini geciktirir. Bunun yanında cilt hastalıklarına yakalanma riskini azaltır.

Göz sağlığını destekler; gözün ihtiyaç duyduğu A ve E vitaminleri bakımından zengin olan kuryemişler göz hastalıklarına yakalanma riskini azaltır.

Kuruyemişler Nasıl Tüketilmeli?

Kuruyemişlerin günlük tüketimi enerji ve besin gruplarına duyulan ihtiyacın karşılanmasına yardımcı olması bakımından idealdir. Gün içinde yorgun ya da halsiz hissettiğinizde tüketebileceğiniz gibi ana öğünler ya da ara öğünlerle beraber de tüketebilirsiniz.

Ara öğünlerde kuruyemiş tüketmek kan şekeri ve açlık seviyesini kontrol altına alarak bir sonraki öğünde gereğinden fazla yemenizi engeller, kilonuzu kontrol altına alır. Bu nedenle başta diyabet ve obezite hastaları olmak üzere her sağlıklı bireyin günlük olarak kuruyemiş tüketmesi tavsiye edilir.

İLGİLİ ÜRÜNLER:

ANA ÇITLAK ANTEP FISTIĞI

ÇİĞ BADEM

GİRESUN YAĞLISI ÇİĞ FINDIK

KAJU FISTIĞI

KARIŞIK KURUYEMİŞ

SEPETİM (0 Ürün)
Sepette ürün yok.