Keçiboynuzunun Sağlığa Faydaları
Keçiboynuzunun Sağlığa Faydaları

Baklagiller familyasından bir ağaç ve onun meyvesinin adı olan keçiboynuzu kurutularak saklanıp tüketilen bir besindir. Enerji ve besin gruplarına duyulan günlük ihtiyacın karşılanmasına yardımcı olan keçiboynuzunun sağlığa pek çok faydası bulunur.

Keçiboynuzunun Besin Değerleri

İçeriğinin %35’i karbonhidrat olan keçiboynuzu bunun yanı sıra protein, yağ, lif, mineral ve vitaminler bakımından zengindir. Bu besin gruplarının vücutta hayati işlevleri ve sağlığa faydaları bulunur.

Karbonhidrat; insan vücudunun temel enerji kaynağıdır, Pek çok doku ve organın yapısına katılır. Günlük tüketimi hayati önem taşıyan karbonhidratın eksikliği durumunda vücut önce yağ daha sonra protein depolarını tüketmeye başlar. Protein depolarının tüketimi beraberinde birçok sağlık problemi getirir.

Protein; insan vücudunun temel yapı taşı olan protein, bağışıklık sistemini ayakta tutarak hastalıklara direnç sağlar. Bunun yanında kas, kemik ve eklemlerin yapısına katılarak iskelet sistemini destekler. Enzim ve hormonların yapısına katılarak sistemlerin çalışmalarını düzenler.

Doymamış yağlar; vücutta hücre, doku ve organlar, enzimler ve hormonların yapısına katılan doymamış yağlar kalp sağlığını korur, sindirimi kolaylaştırır, sistemlerin düzgün çalışmasına yardımcı olur.

Lif; yüksek miktarda lif içeren keçiboynuzu sindirimi kolaylaştırır, bağırsak faaliyetlerini düzenleyerek sindirim sistemi rahatsızlıklarının önüne geçer. Kan şekerini düzenleyerek tokluk hissi verir ve kilo vermeyi kolaylaştırır.

Vitamin ve mineraller; vücutta kan, doku ve organlar, enzimler, hormonlar, kas doku, kemik ve eklemler gibi hayati önem taşıyan birimlerin yapısına katılarak faaliyetlerini sürdürmelerini sağlar. Yaşlanma, menopoz, yetersiz beslenme gibi çevresel etkenlere bağlı olarak ortaya çıkan kansızlık, kemik erimesi, osteoporoz, bunama, alzheimer gibi hastalıkların önüne geçer.

Keçiboynuzunun Sağlığa Faydaları

Günlük enerji ve besin ihtiyacının karşılanmasına yardımcı olmasının yanında keçiboynuzunun sağlığa sayısız faydası bulunur. Bunlar;

Kalp sağlığını destekler; kan şekeri, açlık seviyesi, tansiyon ve kolestrolü kontrol altına alarak damar sertleşmesi, aritmi, kalp krizi gibi kardiyovesküler hastalıklara yakalanma riskini azaltır.

Kan şekerini düzenler; açlık seviyesini kontrol altına alarak başta diyabet ve obezite olmak üzere bunlara bağlı olarak ortaya çıkan karaciğer yağlanması, hormonal bozuklukları solunum yolu bozuklukları, kılcal damar problemleri, damar tıkanıklığı, kalp hastalıkları gibi sorunların önüne geçer.

Sindirimi kolaylaştırır; yüksek miktarda doğal yağ ve lif içeriği sindirimi kolaylaştırır, bağırsak hareketlerini düzenleyerek sindirim sistemi rahatsızlıklarının önüne geçer. Tokluk hissi vererek kilo vermeyi kolaylaştırır.

Hücre yenilenmesi ve onarımına yardımcı olur; yara ve yanıkların iyileşmesini hızlandırır, yaşlanma belirtilerini geciktirir. Bunun yanında saç ve saç derisi hastalıklarının önüne geçerek saç dökülmesi, erken ağarma, kuruluk gibi problemlerin önüne geçer. Saçların daha hızlı ve sağlıklı uzamasını sağlar.

Alerjik reaksiyonlara karşı korur; güçlü bir antioksidan ve antibakteriyel olan keçiboynuzu özellikle solunum yolu rahatsızlıklarına karşı koruma sağlar. Kış aylarında günlük keçiboynuzu tüketimi astım ve bronşite yakalanma riskini düşürürken, halihazırda astım ve bronşiti olan hastaların tedavi süreçlerine yardımcı olur. Şiddetli öksürük ve buna bağlı olarak boğazda tahriş rahatsızlıklarının tedavisinde de etkilidir.

Kemik gelişimini ve güçlenmesini destekler; içerdiği mineraller ile kemik gelişimi ve güçlenmesini destekleyen keçiboynuzu yaralanma riskini azaltır, kemik hastalarına karşı koruma sağlar.

Cinsel sağlığı destekler; sperm sayısını ve hareketliliğini artıran keçiboynuzu çocuk sahibi olma şansını artırır, cinsel isteksizlik sorununa çözüm getirir. Bunun yanında emzirme döneminde olan kadınların enerji ve besin ihtiyacının karşılanmasına destek olarak iyileşme sürecini hızlandırır ve sütü artırır.

Keçiboynuzu Nasıl Tüketilir?

Keçiboynuzunu isteğinize bağlı olarak kaynatarak tüketebileceğiniz gibi kür, pekmez, toz ya da nektar olarak da tüketebilirsiniz. Gün içinde tüketeceğiniz keçiboynuzu enerji vererek halsizlik ve yorgunluğun önüne geçerken yatmadan önce tüketeceğiniz keçiboynuzu sabah dinç ve rahat uyanmanızı sağlar.

İLGİLİ ÜRÜNLER:

KEÇİBOYNUZU ÖZÜ (650GR)

KIBRIS KEÇİBOYNUZU

 

SEPETİM (0 Ürün)
Sepette ürün yok.